خبرگزاری فارس: بارگذاری آثار پژوهشی علامه حسینی در سایت حسینیه اندیشه

امروز (۱۲/۱۲/۱۴۰۰) کانال خبرگزاری فارس منتشر کرد:

 

◾️به مناسبت بیست‌و‌یکمین سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیت‌الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی مؤسس فلسفه چگونگی اسلامی، مجموعه آثار پژوهشی مرحوم علامه حسینی الهاشمی برای بهره‌برداری علمی نخبگان و اندیشمندان انقلاب اسلامی در وب‌سایت حسینیه اندیشه بارگذاری شد.

 

✔ قابل ذکر است آثار پژوهشی مرحوم علامه، بالغ بر  ۱۵۰عنوان پژوهشی است که با هدف «تمدن‌سازی اسلامی» در دو بخش: «تئوریزه‌شدن ولایت فقه» و  «تئوریزه‌شدن نظام ولایت مطلقه فقیه از طریق فلسفه چگونگی اسلامی» و در سه سطح «حجیت، معادله و مدل» (تحول در حوزه، تحول در دانشگاه و تحول در الگوهای اداره) تولید شده است.

 

البته به علت فقدان شدید مقدورات در زمان حیات ایشان، اکثر آثار آن مرحوم به صورت «سند پژوهشی» (پیاده‌سازی جلسات پژوهشی) تنظیم شده است.

 

آدرس فهرست عناوین و دریافت اسناد:

 https://hosseiniehandisheh.ir/hosseini

متن خبر در سایت خبرگزاری فارس را اینجا ملاحظه بفرمایید.

hsnand.ir/3r0k
Avatar

سردبیر

پست های مرتبط

1 نظر

    Avatar
  • سلام علیکم
    مرحوم استاد صدوق و جناب استاد میرباقری برای ادامه مسیر علامه حسینی الهاشمی به دو اولویت متفاوت قائل بودند. مرحوم استاد صدوق به «ترجمه و تطبیق» مباحث مرحوم علامه به ادبیات تخصصی حوزه، دانشگاه و الگوهای اجرایی پرداختند و «پژوهش‌های تطبیقی» را پیگیری کردند. اما جناب استاد میرباقری، فرهنگسازی و تربیت نیروی انسانی را محور اصلی فعالیتهای خود قرار دادند.

    بخشی از بیانات جناب استاد میرباقری در مراسم چهل مرحوم استاد صدوق در تهران:
    «این عالم عزیزی [مرحوم استاد صدوق] که ما در فقدان او دور هم جمع شده‌ایم و فقدان ایشان برای همه‌ی ما غیر مترقبه و سنگین است ـ خدای متعال مسائل را می‌داند ـ امیدوارم امثال این عزیز، کسانی باشند که اهل رجعت باشند و ادامه‌ی راهشان را در رجعت در کنار معصوم(ع) به پایان برسانند. ایشان از کسانی بود که خودش را وقف کرد. کسانی که با ایشان آشنا هستند می‌دانند، موقعیت‌های خوبی که از دوران جوانی خودشان در دانشگاه، در نظام اجرا و در حوزه داشتند اما به همه پشت پا زدند و سی و پنج سال از فاخرترین دوران خود را وقف این راه کردند. شب و روز نمی‌شناختند… به تنها چیزی که فکر نمی‌کرد، خودش و شئون دنیایی خودش بود. به تمام معنا آدم وقف بود. همه‌ وجودش دغدغه بود و مهم این است که دغدغه‌اش دغدغه‌ی عمیقی بود. اندیشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی و به دنبالش اندیشه‌های راهبردی را پیش می‌برد و ارائه می‌کرد. الحمدلله برکاتی هم داشتند، شاگردان خوبی را تربیت کردند. من این تعبیرِ «اندیشمند گفتمان انقلاب اسلامی» ـ که راجع به ایشان بکار بردند ـ واقعاً تعبیر بسزایی می‌دانم. حقیقتاً یک اندیشمند بود و خود را وقف کرده بود برای حل مسائل انقلاب اسلامی. به فضل الهی، به نتایج خوبی هم رسیدند؛ منتهی نیاز است که ان شاءالله شاگردان و همکاران ایشان این مسیر را ادامه دهند. عاش سعیدا و مات سعیدا…»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.