کتاب ساختارهای اجتماعی قاتل امام و برانداز نظام +‌ فایل

کتاب «ساختارهای اجتماعی قاتل امام (ع)، ساختارهای اجتماعی برانداز نظام» تألیف محمدصادق حیدری به همت حسینیه اندیشه منتشر شد.

 این کتاب در گفتار اول تا سوم، واقعیتی به نام «ساختارهای اجتماعی» را به عنوان عامل اصلی در ایجاد وحدت رویه بین افراد و اقشار مورد توجه قرار می‌دهد و با تقسیم آن بر اساس «کفر، نفاق، ایمان» و اشاره به نقش بزرگ ساختارها در رقم‌خوردن سعادت و شقاوت جوامع و افراد، سرنخ‌هایی برای شکل‌گیری «فقه حکومتی» ارائه می‌نماید و همزمان سهمی اساسی برای این ساختارها، در جنایت عظیمی همانند قتل ذریه رسول خدا (ص) تعریف می‌کند.

از گفتار چهارم، ساختارهایی که موجب پدید آمدن حادثه بزرگی به نام شهادت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) شده‌اند، به صورت عینی و در دو عرصه «سیاسی» و «اقتصادی» تبیین می‌گردد.
بر این اساس، روشن می‌شود که پیام عاشورا برای امروز نیز باید ناظر به وظایف اجتماعی در مقابله با ساختارهای مادی باشد و اساساً مشکلات فعلی «جامعه شیعه» که بزرگترین دستاورد آن در عصر غیبت کبری، شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی است نیز ناشی از همین ساختارهاست.

در نتیجه، این کتاب با تطبیق قاعده‌مندِ «ساختارهای اجتماعیِ قاتل امام» بر «ساختارهای اجتماعیِ برانداز نظام»، فهمی نوین از پیام عاشورا و تکالیف جدیدِ برخاسته از آن برای این دوره از تاریخ را ارائه می‌کند و پیشنهاداتی برای طراحی ساختارهای الهی مطرح می‌نماید تا مبنای عمل برای حل چالشهای نظام مبارک جمهوری اسلامی قرار گیرد.

دریافت فایل کامل کتاب «ساختارهای اجتماعی قاتل امام(َع)، ساختارهای اجتماعی برانداز نظام»

جهت دریافت فایل صوتی و چکیده سخنرانی مرتبط با این کتاب به این صفحه مراجعه فرمایید. 

hsnand.ir/5q0j
محمد صادق حیدری

محمد صادق حیدری

دبیر هیات علمی حسینیه اندیشه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.