کتاب «مباحثی پیرامون تکامل علم اصول»

به‌مناسبت ششمین سالگرد درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد صدوق، حسینیه اندیشه جدیدترین اثر پژوهشی خود را در قالب کتاب «مباحثی پیرامون تکامل علم اصول» منتشر کرد.

✔ مرحوم استاد صدوق در آخرین تلاش‌های خود برای تطبیق مباحث «علم اصول فقه احکام حکومتی» (از آثار مرحوم علامه حسینی الهاشمی) بر «علم اصول موجود»، طی چند سال بحث مداوم، کتاب «کفایه الاصول» را از «ابتدا تا انتهای مقصد سادس (أمارات)» مورد نقد قرار داد که متن تقریرات آن در سه جلد به چاپ داخلی رسید.

✔در طول یک سال و نیم گذشته، هیأت علمی و پژوهشگران حسینیه اندیشه، اقدام به شرح و پردازش و تکمیل و بازنویسی مباحث مرحوم استاد در نقد «مقدمات سیزده‌گانه کفایه» کردند که منجر به افزایش حدوداً دو برابریِ حجم مباحث در این بخش شد. این تلاش هم‌اکنون در قالب کتاب «مباحثی پیرامون تکامل علم اصول»، به پیوست در دسترس پژوهشگران قرار می‌گیرد.

❇ ضمناً پیشگفتاری مفید و نسبتاً مفصل پیرامون «ضرورت و روند شکل‌گیری علم اصول فقه احکام حکومتی» در ابتدای این کتاب آورده شده که حاوی سیر تاریخی و توضیحاتی فنّی پیرامون مجاهدات مرحوم علامه حسینی‌الهاشمی و مرحوم استاد صدوق برای تکامل علم اصول در راستای نیازهای نوینِ جامعه شیعه است.

دانلود فایل PDF کتاب

hsnand.ir/5wi9
Avatar

سردبیر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.