کتاب «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری» زمینه‌ی «تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»

متن اولیه کتاب تبلیغی «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری» زمینه‌ی «تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی» تدوین شد و منتشر می‌شود.

چکیده‌ای از محتوای کتاب

چیستی وظیفه جامعه شیعه برای پایان غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) و تعجیل در فرج، از سوالات مهمّی است که پاسخ به آن، همواره باید دقیق‌تر و عمیق‌تر شود.

در زمانه‌ای که شیعه موفق شده تا توانمندی‌های یک حاکمیت را در اختیار بگیرد، این پاسخ باید عمقی متناسب با این مقدورات عظیم داشته باشد تا آنها را در مسیر فرج جهت‌دهی کند.

متن تبلیغی پیوستی، ابتدائاً به نقد ادراکات متداول درباره علت غیبت و ظهور می‌پردازد و سپس با دسته‌بندی روایاتی که عوامل غیبت را بیان کرده‌اند، محوریت روایات «خوف حضرت ولی‌عصر از شهادت» را تقویت می‌نماید و بر اساس دیگر آیات و روایات، این خوف را به خوف از وضعیت «توازن قوا بین دستگاه کفر، نفاق، ایمان» تعریف می‌کند.

انقلاب اسلامی موفق به ایجاد حاکمیت الهی شده و حضور موثر در «توازن قوای سیاسی» جهان پیدا کرده اما تغییر در «توازن قوای فرهنگی و اقتصادی» هنوز رقم نخورده است.

اگر اهل ایمان بدون تمرین لازم برای حضور در این سطح از منازعه قبل از ظهور آن حضرت، قدرت ایفای نقش موثر در توازن قوا را به دست نیاورده باشند، به تدریج توانایی مقابله را از دست خواهند داد و آن حضرت نهایتاً در این منازعه تنها شده و قبل از تحقق مأموریت خود به شهادت خواهند رسید.

دانلود فایل کتاب

hsnand.ir/h146
Avatar

سردبیر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.